Certyfikacja łodzi rekreacyjnych
Ocenę zgodności łodzi przeznaczonych do celów rekreacyjnych dokonuje się zgodnie z dyrektywą 94/25/WE która została wdrożona do polskiego prawa rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 listopada 2004 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla rekreacyjnych jednostek pływających (Dz.U.2004.258.2584).
Zasady certyfikacji łodzi znakiem CE
Rekreacyjne jednostki pływające o długości kadłuba od 2,5 m do 24 m, przed wprowadzeniem do obrotu na rynek Unii Europejskiej podlegają obowiązkowi znakowania CE. Do grupy tej należą oprócz łodzi skutery wodne, statkom bez kompletnego wyposażenia, ich części składowe, jak np. wbudowane lub podwieszane silniki, zbiorniki paliwa i węże, urządzenia sterownicze, prefabrykowane luki i świetliki
Ocena zgodności łodzi z poza UE.
W przypadku, kiedy chcemy przywieźć jacht lub skuter wodny z kraju z poza Unii Europejskiej np z USA , dokonujemy ocenę zgodności łodzi na podstawie oceny dokumentacji, obliczeń wytrzymałościowych, badań stabilności oraz badań wyporności. Dokonujemy również pomiaru emisji hałasu.
Korzyści
- spełnienia warunku dopuszczenia do obrotu
- warunek importu łodzi z poza unii europejskiej
Realizacja procesu audytowego

Certyfikacja przez notyfikowaną jednostkę certyfikującą
Ocena i rejestracja wniosku na przeprowadzenie badań typu.
Określenie czasu i metodologii badań terminu.
Opracowanie raportu z badań.
Wydanie certyfikatu z badań umożliwiającego nadanie znaku CE na oczyszczalnie bez którego nie może być ona dopuszczona do obrotu.