Certyfikacja połączona
Zintegrowany audyt certyfikacyjny
Dlaczego warto zintegrować systemy zarządzania?
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest coraz większa, a wymagania klientów stale rosną, kluczem do sukcesu jest efektywne zarządzanie. Zintegrowane Systemy Zarządzania (ZSZ) oferują unikalne połączenie najlepszych praktyk z różnych obszarów, umożliwiając Twojej firmie osiągnięcie wyższego poziomu efektywności, bezpieczeństwa i jakości.
Dla kogo jest Zintegrowany System Zarządzania?
Bez względu na branżę czy wielkość firmy, ZSZ jest odpowiedzią na współczesne wyzwania biznesowe. Czy działasz w sektorze produkcyjnym, transportowym, IT czy medycznym - integracja systemów zarządzania przyniesie korzyści każdej organizacji.
Jakie systemy można zintegrować?
W zależności od specyfiki Twojej działalności i potrzeb, możemy pomóc w integracji takich systemów jak ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 i wiele innych.
Systemami zarządzania, które są najczęściej integrowane w danym sektorze:
Branża produkcyjna:
- ISO 9001 (Zarządzanie jakością)
- ISO 14001 (Zarządzanie środowiskowe)
- ISO 45001 (Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy)
Branża IT i technologiczna:
- ISO 27001 (Zarządzanie bezpieczeństwem informacji)
- ISO 22301 (Zarządzanie ciągłością działania)
- ISO 9001 (Zarządzanie jakością)
Branża energetyczna:
- ISO 50001 (Zarządzanie energią)
- ISO 14001 (Zarządzanie środowiskowe)
Branża spożywcza:
- ISO 22000 (Zarządzanie bezpieczeństwem żywności)
- ISO 9001 (Zarządzanie jakością)
Branża transportowa:
- ISO 28000 (System zarządzania bezpieczeństwem w łańcuchu dostaw)
- ISO 14001 (Zarządzanie środowiskowe)
- ISO 45001 (Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy)
Branża medyczna i farmaceutyczna:
- ISO 13485 (Zarządzanie jakością w produkcji wyrobów medycznych)
- ISO 9001 (Zarządzanie jakością)
Branża budowlana:
- ISO 9001 (Zarządzanie jakością)
- ISO 14001 (Zarządzanie środowiskowe)
- ISO 45001 (Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy)
Każda branża ma swoje specyficzne wymagania i wyzwania, dlatego wybór odpowiednich systemów zarządzania do integracji zależy od charakterystyki działalności, potrzeb organizacji oraz oczekiwań klientów i interesariuszy. Integracja systemów pozwala na osiągnięcie większej efektywności, lepszego zarządzania ryzykiem oraz podniesienie standardów jakości i bezpieczeństwa.
Jak uzyskać certyfikat zintegrowanego systemu zarządzania
Aby przystąpić do certyfikacji zintegrowanych systemów zarządzania, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy lub wysłać maila na adres biuro|multicert.pl?subject=Certyfikacja%20&body=Prosz%C4%99%20o%20informacj%C4%99%20dotycz%C4%85c%C4%85%20certyfikacji%20| style="box-sizing: border-box; margin: 0px; background-color: transparent; color: rgb(77, 79, 82); text-decoration-line: none;"|biuro|multicert.pl Na podstawie analizy przesłanych informacji przedstawimy Państwu wstępną wycenę całego procesu certyfikacji. Po uzyskaniu Państwa akceptacji wypełniamy wspólnie formalny wniosek na certyfikację. Wniosek stanowi podstawę do przygotowania pełnej oferty wraz z umową.
Korzyści z integracji systemów zarządzania:
- unikanie dublowania działań, zwiększenie efektywności i redukcja kosztów.
- połączenie zarządzania jakością, bezpieczeństwem, środowiskiem i innymi obszarami w jednym spójnym systemie.
- wyróżnienie się na rynku dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania.
- spełnienie oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów.
- większa kontrola i nadzór nad przestrzeganiem standardów
- zapobieganie nieporozumieniom i błędom dzięki zastosowaniu odpowiednich środków
-
- uporządkowanie wszelkich działań w firmie
- uzyskanie narzędzi do doskonalenia
- trwałe utrzymywanie wytyczonych norm jakości świadczonych usług i dostarczanych produktów
Proces certyfikacji
ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta
- Przegląd dokumentacji zintegrowanych systemów zarządzania w zakresie zgodności z wymaganiami norm.
- Ocena systemów zintegrowanych w zakresie spełnienia wymagań prawnych.
- Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.
ETAP II Ocena wdrożonych zintegrowanych systemów zarządzania na miejscu u klienta
- Przegląd dokumentów i zapisów.
- Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.
- Przygotowanie przez audytora raportu z audytu certyfikacyjnego.
- Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu lub certyfikatów
Warunki certyfikacji
Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert , nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem wyboru jednostki certyfikującej.