Audyty wstępny ( analiza luk)

Audit wstępny ( analiza luk) przeprowadza się przed audytem certyfikującym/rejestrowanym. Audyt wstępny ma na celu określenie stopnia zgodności systemu(-ów) zarządzania organizacji z wymaganiami normy (np. ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, itp.) Audyt wstępny ( analiza jest pełnym audytem, który pozwala organizacjom zidentyfikować wszelkie niezgodności i wdrożyć działania korygujące przed audytem certyfikującym .

Analiza luk może być przeprowadzona przed lub po wdrożeniu systemu ISO. Dzięki niej dowiesz się co należy ulepszyć w i istniejącym systemie zarządzania, tak aby spełnić wymagani danej normy. Dzięki temu oszczędzisz czas i pracę związaną z przygotowanej niezbędnej dokumentacji systemowej.

Zapytaj jak uzyskać wybrany certyfikat
Skontaktuj się z nami Bezpłatna wycena  Przetestuj swoją wiedzę

Zasady audytu

Zakres audytu wstępnego  obejmuje procesy związane z planowanym zakresem certyfikacji, Może on obejmować wybrane usługi lub produkcję wyrobów np. usługi księgowe lub produkcję zabawek. Klient określa jaki zakres swojej działalności chce certyfikować

Audyty wstępne przeprowadzane są na miejscu lub online w zależności od wielkość organizacji i zakresu prowadzonej przez Klienta działalności. 

Tak jak po każdym innym audycie, wszystkie stwierdzone niezgodności i spostrzeżenia klient otrzymuje w formie raportu końcowego. Raport ma służyć organizacji jako punkt odniesienia do usprawnienia jej procesów i wdrożenia niezbędnych działań korygujących .

Korzyści z audytu

Oto niektóre korzyści płynące z przeprowadzenia tego audytu:

  • Pomaga organizacjom zidentyfikować wszelkie niezgodności i wdrożyć działania naprawcze.
  • Przyczynia się do optymalnego przygotowania do audytu certyfikującego.
  • Organizacja może skoncentrować swoje zasoby na słabościach, które mogą prowadzić do niezgodności.
  • W zależności od wyniku, organizacje mogą podjąć decyzję o przełożeniu zaplanowanego już audytu certyfikacyjnego lub wręcz przeciwnie, podejść do audytu certyfikacyjnego z odnowionym zaufaniem.
  • Pomaga organizacjom uniknąć niepotrzebnych dodatkowych kosztów.

Audyt oceny wstępnej jest przeprowadzony przez  kwalifikowanych audytorów  Multicert  posiadających odpowiedni KOD komptencyjny w zależności od posiadanego doświadczenia i wiedzy. Audytorzy Multicert są zarejestrowani w europejskiej bazie audytorów www.erca.eu. Dzięki temu masz pewności. że dany audytor wie jak interpretwać wymagania krajowe i europejskie. 

Realizacja procesu audytowego

ETAP I Przegląd dokumentacji związanej z zakresiem audytu

ETAP I Przegląd dokumentacji związanej z zakresiem audytu

Przegląd dokumentacji systemowej lub produktowej na zgodność z wymaganiami

Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.

ETAP II Ocena procesów związanych z zakresem audytu

ETAP II Ocena procesów związanych z zakresem audytu

Przegląd dokumentów i zapisów.

Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.

Przygotowanie przez audytora raportu z audytu

Ocena sprawozdania z audytu oraz przekazanie raportu wraz ze świadectwem zgodności ( jeżeli wymagania są spełnione) 

Uwagi

Audyt prowadzony jest audytorów wiodących ( zarejestrowanych w ERCA) i posiadających odpowiednie kody branżowe i minimum 5-letnie doświadczenie w danym obszarze audytowania.