Certyfikat ISO 44001
Pokaż partnerom, że posiadasz sprawdzone standardy współpracy ISO 44001
Współpraca w biznesie wymaga zaangażowania stron we współtworzeniu możliwości, które przynoszą im obopólne i sprawiedliwe korzyści. Badanie (2018 Global CEO Outlook) przeprowadzone przez KPMG wykazało, że globalni dyrektorzy generalni postrzegają alianse jako jeden z najważniejszych strategii napędzającą wzrost, tym bardziej posiadanie wiedzy jak to właściwie robić staje się niezwykle istotne.
Dlaczego warto postawić na ISO 44001
ISO 44001 , Systemy zarządzania relacjami biznesowymi — Wymagania i ramy współpracy, zawiera ogólne elementy systemu zarządzania relacjami biznesowymi, a także wymagania dotyczące procesów operacyjnych. Wypełnia lukę między kulturami organizacyjnymi, tworząc podwaliny do budowy zaufania i efektywnej współpracy między stronami. Norma międzynarodowa obejmuje ośmiostopniowy cykl życia relacji biznesowych, które obejmują świadomość operacyjną, tworzenie wartości, wiedzę, ocenę wewnętrzną, wybór partnera, współpracę, bycie razem i strategie wyjścia.
Zalety certyfikacji ISO 44001
- efektywne i usystematyzowane podejście do wzajemnych relacji biznesowych
- niezależna ocena efektywności aliansów strategicznych
- potwierdzenie zaangażowanie w utrzymanie relacji biznesowych
- podniesienie autorytetu firmy wśród potencjalnych partnerów biznesowych
- kontrolowanie i nadzór nad przestrzeganiem wzajemnych relacji biznesowych
- zapobieganie potencjalnym konfliktom związanych z partnerstwem biznesowym
-
- uporządkowanie wszelkich działań związanych z relacjami biznesowymi
- uzyskanie narzędzi do doskonalenia i tym samy ograniczenia konfliktów
- trwałe utrzymywanie wytyczonych norm zarządzania realacjami biznesowymi
Realizacja procesu audytowego

ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta
Przegląd dokumentacji systemowej w zakresie zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 i ISO 44001
Ocena systemu jakości w zakresie spełnienia wymagań prawnych (jeśli dotyczy).
Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.

ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na miejscu u klienta
Przegląd dokumentów i zapisów.
Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.
Przygotowanie przez audytora raportu z audytu certyfikacyjnego.
Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.
Uwagi
Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert , nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem wyboru jednostki certyfikującej.