Certyfikat ISO 30401

Standard ISO 30401 zarządzania wiedzą w organizacji 

Norma ISO 30401 określa wymagania i zawiera wytyczne dotyczące planowania, wdrażania, utrzymywania, przeglądu i doskonalenia skutecznego systemu zarządzania wiedzą w organizacjach. Wszystkie wymagania mają zastosowanie do każdej organizacji, niezależnie od jej rodzaju lub wielkości, czy też oferowanych przez nią produktów i usług.

Zapytaj jak uzyskać wybrany certyfikat
Skontaktuj się z nami Bezpłatna wycena  Przetestuj swoją wiedzę

Dlaczego warto postawić na ISO 30401

Wiedza jest niematerialnym zasobem organizacyjnym, którym należy zarządzać jak każdym innym zasobem. Należy je rozwijać, utrwalać, przechowywać, udostępniać, dostosowywać i stosować, aby pracownicy mogli podejmować skuteczne decyzje i podejmować zgodne działania, rozwiązując problemy na podstawie doświadczenia z przeszłości i mieć nowe spojrzenie na przyszłość. Zarządzanie wiedzą to holistyczne podejście do doskonalenia uczenia się i efektywności poprzez optymalizację wykorzystania wiedzy w celu tworzenia wartości dla organizacji. Zarządzanie wiedzą wspiera istniejące procesy i strategie rozwoju. W związku z tym musi być zintegrowany z innymi funkcjami organizacyjnymi.

Zalety certyfikacji ISO 30401

  1. niezależna ocena działania systemu zarządzania wiedzą  w organizacji
  2. uzyskanie obiektywnych informacji o sposobie zarządzania wiedzą w organizacji
  3. sposób dyscyplinowania zarządzających i pracowników do dzielenia się wiedzą
  1. podniesienie autorytetu firmy zarówno wśród klientów, jak i partnerów biznesowych
  2. kontrolowanie i nadzór nad przestrzeganiem standardów w zakresie zarządzania wiedzą
  3. zapobieganie nieporozumieniom związanym z brakiem wiedzy
  1. uporządkowanie wszelkich działań związanych z zarządzaniem wiedzą
  2. wzrost przychodów, rentownoci i konkurencyjności poprzez zbieranie doświadczeń
  3. zwiększnie odporności oragnizacji na zmiany

Realizacja procesu audytowego w systemie ISO 9001+

ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta

ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta

Przegląd dokumentacji systemowej w zakresie zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 i ISO 56002

Ocena systemu jakości w zakresie spełnienia wymagań prawnych i systemowych

Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.

ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania wiedzą na miejscu u klienta

ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania wiedzą na miejscu u klienta

Przegląd dokumentów i zapisów.

Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.

Przygotowanie przez audytora raportu z audytu certyfikacyjnego z uwzględnieniem dodatkowych wymagań danej normy

Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.

Uwagi

Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert , nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem wyboru jednostki certyfikującej. 

Systemy związane