Certyfikat ISO 22483
Postaw na wyższy poziom jakości w swoim hotelu
ISO 22483 określa wymagania jakościowe i zalecenia dla hoteli dotyczące personelu, obsługi, organizacji imprez i rozrywek, zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony, utrzymania czystości, zarządzania dostawami i zadowoleniem gości.
Dlaczego warto postawić na ISO 22483
Norma ISO 22483 określa wspólne i osiągalne wymagania jakościowe dla wszystkich hoteli w zakresie świadczenia usług. Została opracowana z uwzględnieniem różnych typów hoteli, istniejących systemów kategoryzacji, modeli biznesowych, wielkości i oferowanych usług, a także aktualnych potrzeb gości (klientów) i światowych trendów.
Wymagania jakościowe obejmuje zalecenia w zakresie personelu, obsługi, imprez, rozrywki, bezpieczeństwa, konserwacji, czystości, zarządzania zaopatrzeniem i satysfakcją gości.
Zalety certyfikacji ISO 22483
- efektywne i kompleksowe podejście do zarządzania hotelem
- niezależna ocena efektywności procesów biznesowych
- potwierdzenie zaangażowanie w utrzymanie standardów jakościowych
- zwiększenie wartości marki hotelu
- niezależna kontrola i nadzór nad przestrzeganiem standardów jakościowych
- zapobieganie potencjalnym konfliktom związanym z prowadzeniem hotelu
-
- uporządkowanie wszelkich działań związanych z usługami hotelowymi
- uzyskanie narzędzi do doskonalenia i tym samym zwiększenie satysfakcji klientów ( gości)
- trwałe utrzymywanie wytyczonych norm zarządzania jakością w hotelu
Realizacja procesu audytowego

ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta
Przegląd dokumentacji systemowej w zakresie zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 i ISO 22483
Ocena systemu jakości w zakresie spełnienia wymagań prawnych (jeśli dotyczy).
Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.

ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na miejscu u klienta
Przegląd dokumentów i zapisów.
Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.
Przygotowanie przez audytora raportu z audytu certyfikacyjnego.
Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.
Uwagi
Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert , nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem wyboru jednostki certyfikującej.