Certyfikat ISO 20252
Standard ISO 20252 badania rynku, opinii i badań społecznych, w tym spostrzeżenia i analiza danych
Standard przeznaczony jest dla usługodawców prowadzących badania rynkowe, opiniotwórcze i społeczne, w tym przetwarzania i analizy danych.
Dlaczego warto postawić na ISO 20252
Wszystkie wytyczne zawarte w normie ISO 20252 mają charakter globalny. Dzięki nim organizacja może prowadzić badania na każdym rynku. Metody prowadzenia badań i analizy rynku zawarte w normie stanowią przewodnik zarządzania firmą badawczą i powinny być bezwzględnie stosowane w każdej tego typu organizacji.
Norma określa w szczegółach jak badania rynku są planowane, przeprowadzane, nadzorowane i raportowane do klientów zlecających takie projekty. Celem normy jest zapewnienie spójności i przejrzystości w sposobie przeprowadzania ankiet oraz budowanie zaufania do ich wyników i ich dostawców.
Globalny standard jakości badań zapewnia ramy dla:
- terminowego świadczenia usług wysokiej jakości
- usprawnienia zarządzania operacyjnego i kontroli procesów badawczych
- zmniejszenia liczby błędów i poprawek
- poprawy wizerunku i przewagi konkurencyjnej
Zalety certyfikacji ISO 20252
- niezależna ocena działania systemu zarządzania badaniami
- uzyskanie obiektywnych informacji o sposobie zarządzania firmą
- sposób dyscyplinowania zarządzających i pracowników do przestrzegania wymagań normy
- podniesienie autorytetu firmy zarówno wśród klientów, jak i partnerów biznesowych
- kontrolowanie i nadzór nad przestrzeganiem standardu
- zapobieganie nieporozumieniom związanym z podziałem kompetencji i zadań
-
- uporządkowanie wszelkich działań związanych z badaniami
- wzrost przychodów, rentownoci i konkurencyjności
- uwiarygodnienie prowadzonej działalności
Realizacja procesu audytowego w systemie ISO 9001+
ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta
Przegląd dokumentacji systemowej w zakresie zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 i ISO 56002
Ocena systemu jakości w zakresie spełnienia wymagań prawnych i systemowych
Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.
ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania na miejscu u klienta
Przegląd dokumentów i zapisów.
Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.
Przygotowanie przez audytora raportu z audytu certyfikacyjnego z uwzględnieniem dodatkowych wymagań danej normy
Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.
Uwagi
Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert , nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem wyboru jednostki certyfikującej.