Certyfikat ISO 9001 +
ISO 9001+ to połączenie certyfikacji systemu jakości ISO 9001 z dodatkowym wybranym systemem zarządzania w jednym procesie certyfikacji. Certyfikat dodatkowy jest dobrowolny i wydawany na 3 lata więc nie obowiązuję opłata za nadzór. Ocenę zgodności dodatkowego systemu zarządzania dokonuje audytor w trakcie audytu systemu ISO 9001.
Wybór dodatkowego systemu zarządzania dokonuje się przed audytem certyfikacyjnym ISO 9001 w ramach oceny ryzyka danej branży, w której działa organizacja klienta i przeprowadzana jest na podstawie zebranych i przeanalizowanych przez Multicert danych sektorowych.
Certyfikacji systemu iso 9001 poszerzona o dodatkowy standard ma zastosowanie do wszystkich organizacji, które chcą podkreślić swoją zaangażowanie w daną działalność lub proces.
Dlaczego warto postawić na ofertę ISO 9001+
MIędzynarodowe standardy zarządzania ISO stanowią najlepszy możliwe narzędzia do skutecznego zarządzania organizacją. Zawierają uniwersalne treści i są tworzone przez najlepszych specjalistów w danej branży. Dużym atutem korzystania ze standardów ISO jest ich ciągłe doskonalenie więc mamy pewności, że nasza organizacja posiada aktualny system zarządzania.
Certyfikacja ( zewnętrzny audyt) to istotny element motywacji dla organizacji (najwyższego kierownictwa i pracowników) do stosowania wymagań danej normy zarządzania. Bez tego trudno wymagać od pracowników zaangażowania w stosowanie określonych standardów postępowania.
Zalety certyfikacji w systemie ISO 9001+
- niezależna ocena działania systemu zarządzania jakością plus wybranych obszarów ryzyk
- uzyskanie obiektywnych informacji o sposobie zarządzania firmą i możliwym potencjale doskonalenia
- sposób dyscyplinowania zarządzających i pracowników do kompleksowego stosowania systemu zarządzania jakością
- podniesienie autorytetu organizacji zarówno wśród klientów, jak i partnerów biznesowych
- kontrolowanie i nadzór nad przestrzeganiem przyjętych standardów postępowania
- zapobieganie nieporozumieniom i błędom dzięki zastosowaniu odpowiednich środków zaradczych
-
- uporządkowanie wszelkich działań w organizacji
- uzyskanie narzędzi do doskonalenia
- trwałe utrzymywanie wytyczonych norm jakości świadczonych usług i dostarczanych produktów
- budowa marki poprzez przyjętą strategię zarządzania jakością
- dostęp do najlepszych praktyk w danej branży
Realizacja procesu audytowego
ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta
Przegląd dokumentacji systemowej w zakresie zgodności z wymaganiami normy ISO 9001+ wybranego standardu
Ocena systemu jakości w zakresie spełnienia wymagań prawnych i adekwatności określonych wskaźników efektywności
Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.
ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na miejscu u klienta
Przegląd dokumentów i zapisów.
Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.
Przygotowanie przez audytora raportu z audytu zgodności ( certyfikacyjny i nadzoru)
Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatów ISO 9001 + dodatkowy z wybranej normy.
Uwagi
Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert , nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem wyboru jednostki certyfikującej.